hallo allemaal...
had eens even de vraag of iemand hier zijn crx heeft laten chiptunen?
ik was er eigenlijk ook voor aan het kijken en kwam bij deze website uit
http://www.bullpower.nl/chiptuning/benzine/honda.html
aan de andere kant denk ik, er staat nu 209.000 kilometer op de teller van mn crxje is dat nog wel verstandig om dan nog chiptuning toe te passen
of is het beter eerst andere dingen aan te passen? zoja wat voor dingen dan?
hebben jullie een mening hierover??
gr
chip tuning...
-
- Newbie
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 19-12-2010 21:54
chip tuning...
een dag niet gereden is een dag niet geleefd
-
- Newbie
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 19-12-2010 21:54
Andere uitlaat zit er al onder. Inclusief rvs catvervanger. Ik ben nog aan het kijken voor een 4-2-1 spruitstuk. en er zit trouwens al wel een powerfilter op maar daar ben ik nog niet zo tevreden over
en wat bedoel je dan met een andere inlaat?
ik ben nog een beetje een leek op dat gebied
en wat bedoel je dan met een andere inlaat?
ik ben nog een beetje een leek op dat gebied
een dag niet gereden is een dag niet geleefd
-
- Addict
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 03-10-2008 14:34
Inlaat is het gedeelte waar je 'powerfilter' op je blok komt en waar pgm-fi op staat. Echter kan de inlaat van een d16a9 zowat niet worden veranderd omdat het ee Dohc blok is en de echte performance inlaten van bijvoorbeeld skunk2 zijn er alleen voor sohc blokken, hier zou echter wel een adapterplaat tussen kunnen zodat die wel op een dohc blok past, echter moet je er wel rekening mee houden dat er serieus geld voor dat spul wordt gevraagd.
Uitlaatspruitstuk kan je makkelijk veranderen, maar als we het over een uitlaat veranderen hebben, hebben we het niet alleen over een einddemper, katvervanger en spruitstuk. Ook de middendemper moet meegenomen worden en waarschijnlijk iets groter worden dan oem. Wat Noël (crx90) hierboven zegt klopt helemaal, zonder meerdere modificaties aan het blok haal je er egt niet veel meer uit. Kilometerstand van het blok maakt ook niet zoveel uit, als het blok maar goed onderhouden is. Het chippen van een stock d blok zou je dan meer doen voor de launch control. Eventueel zou je op DCG even een PM kunnen sturen naar Robin (RoadXY). Die chipte zelf en heeft er behoorlijk veel verstand van. Bij hem zou je erg veel informatie kunnen verzamelen over het chippen van een ecu van een D blok, en misschien wil die hem nog wel chippen voor je ook, aan de andere kant betwijfel ik dat, want hij is er mee gestopt, omdat hij het erg druk heeft. Hopelijk heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd.
Succes!
Uitlaatspruitstuk kan je makkelijk veranderen, maar als we het over een uitlaat veranderen hebben, hebben we het niet alleen over een einddemper, katvervanger en spruitstuk. Ook de middendemper moet meegenomen worden en waarschijnlijk iets groter worden dan oem. Wat Noël (crx90) hierboven zegt klopt helemaal, zonder meerdere modificaties aan het blok haal je er egt niet veel meer uit. Kilometerstand van het blok maakt ook niet zoveel uit, als het blok maar goed onderhouden is. Het chippen van een stock d blok zou je dan meer doen voor de launch control. Eventueel zou je op DCG even een PM kunnen sturen naar Robin (RoadXY). Die chipte zelf en heeft er behoorlijk veel verstand van. Bij hem zou je erg veel informatie kunnen verzamelen over het chippen van een ecu van een D blok, en misschien wil die hem nog wel chippen voor je ook, aan de andere kant betwijfel ik dat, want hij is er mee gestopt, omdat hij het erg druk heeft. Hopelijk heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd.
Succes!