hallo allemaal.

Ben je een liefhebber en draag je de CRX een warm hart toe? Stel je hier voor !
rob den hartog
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 12-03-2010 15:11

hallo allemaal.

Bericht door rob den hartog » 15-03-2010 22:04

hallo,

mijn naam is Rob en sins kort ben ik de uiterst gelukkige bezitter van een honda CRX van 92. laat het dan ook nog een 100 procent originele en 1 zijn zonder roest!
na 9 jaar stilstaan mag het beestje eindelijk weer gaan rijden.

in het dagelijks leven ben ik monteur. tijdje geleden examen gedaan voor 2e autotechnicus en nu bezig met 1e autotechnicus.

ik ben 18 jaar, en de crx is me allereerste auto.
ben er echt mega gelukkig mee!!!

ik hoop op dit forum veel info en tips te vinden om en nabij m'n CRX.

zal binnenkort even een advertentie zetten in rubriek verkoop, want ik heb zowat een complete auto in onderdelen staan.. misschien dat ik er nog iemand blij mee kan maken..?

crx90
Addict
Berichten: 205
Lid geworden op: 02-04-2008 20:02

Bericht door crx90 » 15-03-2010 23:00

welkom hier :D heb je mischien foto's van je crx ?

AerodeckVTI
Vtec Power
Berichten: 361
Lid geworden op: 26-03-2008 23:21

Bericht door AerodeckVTI » 16-03-2010 00:47

Welkom!

Foto's zijn wel dol op... En zonder roest.. :D Daar geloof ik niet zo meer in bij een auto van 20 jaar oud.
Afbeelding
Integra Type R #1657.
Accord Type S #666.

Vti
Addict
Berichten: 255
Lid geworden op: 31-03-2008 20:15

Bericht door Vti » 16-03-2010 20:00

Welkom hier.

9 jaar stilstaan???? Vertel vertel?
Vraag me alleen wel af hoe het met de rubbers e.d. zit hoor.

En uuh inderdaad zijn foto's zeer welkom hier.

Gled9nn
Addict
Berichten: 182
Lid geworden op: 03-10-2008 14:34

Bericht door Gled9nn » 16-03-2010 20:37

AerodeckVTI schreef:Welkom!

Foto's zijn wel dol op... En zonder roest.. :D Daar geloof ik niet zo meer in bij een auto van 20 jaar oud.
Welkom hier!
Ik ga hier zeker in mee!
Ik zou het zeker allemaal effe in de gaten houden (met name rubbers e.d.)
Verder zou ik als ik jou was (als die echt roestvrij is (wat eigenlijk geen enkele crx meer is) gelijk heel de bodem enzo tectyleren).
Afbeelding
Meaning of LIFE? Life Isn't Fast Enough! Speed it up!

rob den hartog
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 12-03-2010 15:11

inderdaad

Bericht door rob den hartog » 17-03-2010 23:10

de crx is echt 100 procent roestvrij. heeft eerst 1,5 jaar bij auto kraaij gestaan zonder motorkap en voorbumper. die waren namelijk verkocht.. de motor die er toen in zat was kapot, drijfstang dwars door midden gegaan.
vorrige eigenaar, mijn zaterdag baas, heeft de auto daar toen gekocht en weggezet. tot voor een half jaartje terug nix meer van gekomen om er wat aan te doen.
tijdje geleden toen ik begon met autorijlessen heb ik er een ander blok in gehangen met krap een ton op de teller. ook ff de bumper en een goede motorkap erop. en daar stontie dan, vies, groen.. helaas wel wat krassen en kleine deukjes overgehouden na al die jaren staan.
ff over die rubbers, welke bedoelen jullie? gewoon de deurrubbers ed? of ophangings rubbers?
deurrubbers enzo zijn nagenoeg perfect.. geen enkele vorm lekkage of windgeruis te merken. zelfs niet bij hoge snelheden.
ook de ophanging ziet er netjes uit, remmerij is na 9 jaar nog niet eens los geweest en hij rolde zonder mankementen door de apk 2 weken terug!
er zit by the way wel een enkei verlagingsset onder, en 14 inch pininferina bbs velgen. oogt tog iets beter dan wieldoppen tog..?
ook zit er een nieuw frame in het schuif/kanteldak in. ook roestvrij dus! en ook nog waterdicht!
vorrige week eerst maar is de wielkuipranden achter flink getectyleerd zodat de drap eruit kwam aan de buitenkant.
ben er echt ontzettend blij mee! elk ritje in de crex is weer een feest!!
wat een heerlijke bak!!!

zal is ff een paar foto's schiete en plaatsen binnenkort. kunnen jullie lekker kwijlen bij een unieke, roestvrije crx met net een ton op de teller!
:D :D
dat we dat nog mee mogen maken..! :mrgreen:

Gled9nn
Addict
Berichten: 182
Lid geworden op: 03-10-2008 14:34

Bericht door Gled9nn » 18-03-2010 21:00

Rubbers bedoelen we voornamelijk de ophanginsrubbers en onderstel rubbers e.d.
14 inch velgjes maar? Ik vind een crx pas echt mooi met minstens 15 inch (en dan moet hij echt goed laag liggen) :wink: , maar als jij er blij mee bent, wie ben ik dan om het af te kraken toch? :)
Motorcode? D16Z5 of een A9? Vrij uniek hoor om zo'n motor te vinden met zo weinig kilometers, maar hoeveel kilometer heeft het chassis e.d. al meegemaakt origineel?

Over het roestvrij zijn................ Een crx is eigenlijk vrijwel nooit roestvrij (of de auto moet echt helemaal uit elkaar zijn geweest), maar anders zal er best wel ergens roest te vinden zijn (vooral wielkastranden, dorpels enz.) En dan zeggen die paar jaar dat ie stil heeft gestaan niet zo veel......
Ik dacht dat mijn crx ook 100% roestvrij was, maar niets bleek minder waar.......... kleine roestpuntjes op de achterschermen (gelukkig niet zichtbaar).........
Ben er wel benieuwd naar om hem te zien. Dus schiet op met die foto's 8) :P
Afbeelding
Meaning of LIFE? Life Isn't Fast Enough! Speed it up!

rob den hartog
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 12-03-2010 15:11

Bericht door rob den hartog » 19-03-2010 18:49

schermen zit geen roest op. en met roestvrij bedoel ik geen roestplekken zichtbaar, er zal ongetwijfelt wel ergens een roestpuntje verstopt zitten waar ik het bestaan nog niet van weet.
auto zelf heeft 117000 gelopen ongeveer.
ga morge foto's maken en morge avond posten.
de velgen zij idd niet groot.. maar wel vrij zeldzaam.. :-)

rob den hartog
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 12-03-2010 15:11

fotoos!!

Bericht door rob den hartog » 20-03-2010 14:47

hier wat foto's van de crx. en ja, ik weet dat hij vies is! had hem een uur daarvoor gewassen maar eenmaal op plek van foto's maken was hij alweer vies! oorzaak regen... grrrrr!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AerodeckVTI
Vtec Power
Berichten: 361
Lid geworden op: 26-03-2008 23:21

Bericht door AerodeckVTI » 20-03-2010 21:30

Veel foto's! Ziet er netjes uit hoor.

nice!

Have fun ermee.
Afbeelding
Integra Type R #1657.
Accord Type S #666.

Plaats reactie