Gled9nn CRX: Update: crx laaaaaggggg!!! :D Skunk2 Pro-S....

Ben je een liefhebber en draag je de CRX een warm hart toe? Stel je hier voor !
geo
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 19-01-2010 17:39

Bericht door geo » 19-01-2010 18:08

zeker een mooie crx waar je trots op kunt zijn :)
v-tec 160 pk's

Gled9nn
Addict
Berichten: 182
Lid geworden op: 03-10-2008 14:34

Bericht door Gled9nn » 19-01-2010 18:55

Haha bedankt!

Updeetje:

Vorige week donderdag me window visors uit japan gekregen. En ik vind het bijzonder goed staan. Roof visor gaat er waarschijnlijk wel van af, omdat ik het icm de window visors niet mooi vind staan.
Afgelopen zaterdag bezig geweest met de achterbumper eraf te halen en te stellen, echter is dit niet gelukt, omdat waarschijnlijk het frame waar de achterbumper in valt een beetje scheef is. Achterlichten heb ik wel een stuk mooier aan laten sluiten bij de achterbumper en achterkant van de auto.
Ik heb aan de achterkant vrijwel alles los gehad, maar ik kon (op een paar kleine roestplekjes (Echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeellll erg inimini) niks van roest gevonden. kleine roestplekjes was echt een kwestie van oppervlakteroest en kon ik zo wegpoetsen.
Binnekort aan de nieuwe banden voor de civic type-r velgen. Ik twijfel nog tussen de Falken Ziex ze-912 of de uniroyal rainsport 2.
Afbeelding
Meaning of LIFE? Life Isn't Fast Enough! Speed it up!

emielCRX
Addict
Berichten: 194
Lid geworden op: 12-06-2009 19:03

Bericht door emielCRX » 20-01-2010 15:17

Mijn ervaring met uniroyal is dat ze vrij veel geluid maken, dus zou ik voor Falken kiezen...

Gled9nn
Addict
Berichten: 182
Lid geworden op: 03-10-2008 14:34

Bericht door Gled9nn » 01-02-2010 22:20

Updeet!

Ik ben vorige week zaterdag even op en neer geweest naar Brabant, omdat ik voor 25 euro een vtec dashboard (compleet op wat beugeltjes na) en nog een zooi aan spullen kon halen.
Aangezien ik al een vtec dash zocht, kwam dit best uit!
Ik ben maandagavond begonnen met het strippen van het dashboard.
Alles eruit behalve het dash zelf nog.
Donderdag middag ben ik er pas weer mee doorgegaan, aangezien ik dinsdag en woensdag andere verplichtingen had.
Donderdagmiddag om een uurtje of 5 was het dash eruit (na enig gevloek).
Binnen 4 uurtjes had ik het dash er weer in en alles deed het weer!
Enig nadeel is dat er nu een klein scheurtje in het kachelpaneel is gesprongen (rampen dingen om terug te zetten).

Foto's:




Afbeelding

Bezig met het dashboard!



Afbeelding

dashboard er compleet uit!



Afbeelding

Ouwe dash na demontage.



Afbeelding

Nieuwe dash erin gezet!

Voor degene die niet weten wat er nu veranderd is (en ja die zijn er wel.)
De ed9 versie dashboards hebben een stoffen rand en een ee8 dashboard heeft een kunststof rand en aangezien ik vtec deurpanelen heb, staat dit gewoon een stuk beter.

Op de laatste foto staan nog een paar draden, maar dit is van mijn oude kastje van de startonderbreker, maar die zit er niet meer in dus de draden inmiddels ook niet meer!
Afbeelding
Meaning of LIFE? Life Isn't Fast Enough! Speed it up!

klaasbiancamichelle
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: 16-08-2009 09:24

Bericht door klaasbiancamichelle » 20-02-2010 07:47

je bent goed bezig geweest.wanneer spreken weer een keertje af :wink:

Gled9nn
Addict
Berichten: 182
Lid geworden op: 03-10-2008 14:34

Bericht door Gled9nn » 09-03-2010 19:31

Hehe, eindelijk weer een beetje beter weer en in teken dat de RSP meeting was van het weekend, zijn mijn eigen zomervelgen er weer opgegaan..... Uitgerust met nieuwe Bridgestone RE050A banden.......... En dat rijd lekker!!!!! De grip is echt super :D
Ook is de auto voorzien van nieuwe olie, oliefilter, bougies, voorste motorsteun en dat merk je dan ook wel! :D
Crx is van het weekend ook weer goed gebruikt en weer is ff lekker doorgetrokken........... en dat blijft leuk!

Foto's van de crx en de zomervelgen eronder!

Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding
Afbeelding
Meaning of LIFE? Life Isn't Fast Enough! Speed it up!

AerodeckVTI
Vtec Power
Berichten: 361
Lid geworden op: 26-03-2008 23:21

Bericht door AerodeckVTI » 09-03-2010 19:47

Mooi hoor. Interieur is ook nice!
Afbeelding
Integra Type R #1657.
Accord Type S #666.

Gled9nn
Addict
Berichten: 182
Lid geworden op: 03-10-2008 14:34

Bericht door Gled9nn » 03-05-2010 21:32

Iets mindere update:

Afgelopen zondag waren ik en een aantal andere crx rijders onderweg naar de FCT meeting. Plotseling stopt de crx ermee en weigert alle dienst. Wilde niet meer starten enz. Ik kon gelukkig stoppen bij een 'pechplek' langs de snelweg en daar kwamen we erachter dat de ontsteking de geest had gegeven. Kan natuurlijk gebeuren, maar het was wel vervelend. Sleepkabel achter een crx gehangen en aan de mijne vastgemaakt en naar een dichtbijzijnde parkeerplaats gereden, was gelukkig een restaurant dus we konden een lekker biertje nemen terwijl we zaten te wachten op de ANWB. Deze meneer kon er natuurlijk niks aan veranderen en gaf opdracht om hem weg te laten takelen en da's wel pijnlijk. Crx op de vrachtwagen getakeld en meegenomen, maar ik moest hem een nacht missen. Volgende dag werd ie aan het eind van de dag naar mijn huis gebracht en kon die weer veilig de garage in. Kwestie van andere ontsteking erop en klaar zou je denken, maar niets is minder waar. Ik kreeg van een maat van me gratis een andere ontsteking en erop gezet. Starten en lopen. Niks aan de hand zou je dan denken, tot plots het motormanagement lampje ging branden. Ik kijken op mijn ecu en foutcode uitlezen. Foutcode 9 (BDP sensor)..............
Ik dacht dus eerst dat de nieuwe ontsteking ook kaduuk zou zijn, dus een andere ontsteking gehaald, maar hetzelfde probleem geven.....
Ecu uitgewisseld (mijne is gechipt en misschien lag het daar aan), maar ook niks.
Al met al zowat een week bezig geweest met uitpluizen waar het probleem lag, maar ik heb het eindelijk gevonden.
Waarschijnlijk is doordat de ontsteking was vastgeslagen de distributieriem een tandje versprongen en daardoor geeft de ecu deze foutcode.............. Lekker simpel weer. Van de week even laten maken, want ik klooi niet met dis-riemen en het op tijd zetten van dingen.

Een paar hele leuke updates:

Van de week nieuwe strutbars (5 stuks) monteren.
Ook ga ik van de week mijn nieuwe Skunk2 Pro-S coilovers bestellen (eindelijk omlaag :D )
En ik ga ook langs de spuiter om een prijs te laten maken om een vtec achterklep met spoiler te laten spuiten.
En over een maand of iets meer even contact op nemen met APE om een nieuwe inlaat te laten fabriceren :D
Afbeelding
Meaning of LIFE? Life Isn't Fast Enough! Speed it up!

AerodeckVTI
Vtec Power
Berichten: 361
Lid geworden op: 26-03-2008 23:21

Bericht door AerodeckVTI » 05-05-2010 21:44

Ach, ja kan af en toe gebeuren.. Leuke update's verlagen zal m goed staan!
Afbeelding
Integra Type R #1657.
Accord Type S #666.

Gled9nn
Addict
Berichten: 182
Lid geworden op: 03-10-2008 14:34

Bericht door Gled9nn » 01-06-2010 17:20

Na 3 weken wachten was het zover.
M'n Skunk2 Pro-S full coiloverkit was binnen. 3 weken gewacht, omdat het hele spul uit Amerika moest komen.
Na m'n werk gelijk in elkaar gezet, want hij moest en zou er gisteravond nog onder liggen.


Afbeelding

Zo gezegd zo gedaan. Klaas gebeld (Klaasbiancamichelle) en gevraagd of ie zin had om ff te komen helpen voor de gezelligheid en daar had ie wel oren naar! Om 5 uur stond klaas voor de deur en werd er begonnen met de ouwe meuk eraf te halen (Tokico blue met skunk2 veren). Dit was eigenlijk heel snel gebeurd, zowel voorkant als achterkant.
En het erop zetten was net zo snel gebeurd. Voorkant iets lastiger vanwege de pootjes van de voorste dempers die niet echt makkelijk van de oude set wilde komen.

Uiteindelijk toch gelukt en de achterkant kon worden gesteld.


Afbeelding

Toen dat klaar was kon de voorkant erop en worden gesteld.



Afbeelding


Afbeelding

Toen was het tijd om de crx weer op z'n poten te zetten en ik was heel erg benieuwd.
En wat een verschil is dat zeg. Maar er was nog iets niet goed. Er moest iets gebeuren aan de crx waardoor de set echt goed tot z'n recht zou komen, dus na wat overbodige zooi eraf te hebben gegooid is dit het resultaat geworden!



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding
Afbeelding
Meaning of LIFE? Life Isn't Fast Enough! Speed it up!

Plaats reactie